Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Familie Dobbe - WaarBenJij.nu Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Familie Dobbe - WaarBenJij.nu

Italië

Door: Piet en Anja

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 November 2018 | Italië, Rome

Hallo lieve mensen,

Even een berichtje van ons, al zijn we dan alweer uit Italië vertrokken door de slechte weerberichten (regen, veel regen).

Hier ons volgende reisverslag: vanteraarnaar ......

Op 10 september zijn we uit Nederland vertrokken, door wederom een reparatie aan de camper lukte dat pas om 18.00 .
De eerste nacht hebben we het dan ook niet verder gebracht dan Kleef, net over de grens in Duitsland.

We zijn via Zwitserland naar Italie gereden. Het was goed weer en er waren geen file's. We hebben op camperplaatsen overnacht.

Zondagmorgen om 10 uur kwamen we aan in Rome. Gauw de camper op de camping gezet en met 2 bussen naar het centrum van Rome gereden (30 minuten). In Rome treffen we onze vrienden Anneke en Luc. Zij slapen in een kloosterhotel aan dezelfde enorme lange weg en vlakbij onze overstap.

Anneke en Luc waren al wat eerder aanwezig en na bijkletsen en koffie drinken hebben we een rondrit gemaakt met een open bus. Daarna zijn we naar de St Peter's Basilica in Vaticaanstad gegaan.
Na de controle's mochten we door. Bij de 2e controle moesten we terug om een sjaal te kopen ivm blote armen. De straatverkopers rekenen er al op dus die sjaal was gauw gescoord. (En we hadden het nog wel gelezen: geen blote armen.) En dat met temperaturen van net boven de 30 graden. Het is een prachtige kerk. We zijn nog in de tombe geweest.
Hierna gingen we uit eten en met de bus terug naar de camping.

Hier volgt een verhaal dat is niet op te schrijven